Kontakt wzrokowy – jak nauczyć kontaktu wzrokowego dziecko z autyzmem?

Kontakt wzrokowy – jak nauczyć kontaktu wzrokowego dziecko z autyzmem?

Osoby ze spektrum autyzmu - dzieci i dorośli - bardzo często mają trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu kontaktu wzrokowego. Kiedy warto pracować nad kontaktem wzrokowym? A kiedy nie warto? Nie jest to łatwe pytanie. Prześledźmy kilka podejść do tematu!
Metoda Sherborne – Metoda Ruchu Rozwijającego

Metoda Sherborne – Metoda Ruchu Rozwijającego

Metoda Ruchu Rozwijającego stworzona została przez fizjoterapeutkę Weronikę Sherborne. Podstawą metody jest ruch i kontakt z dorosłym. Wielu dorosłych i dzieci ceni w metodzie prostotę i naturalność oraz sporą dawkę radosnej zabawy. Jest bardzo rozpowszechniona i popularna w Polsce, wykorzystywana głównie w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju.
Sprawdzanie oczekiwań – strategia terapeutyczna

Sprawdzanie oczekiwań – strategia terapeutyczna

Wiedza co stanie się za chwilę i czego oczekiwać od sytuacji sprawia, że czujemy się bezpiecznie. Osoby ze spektrum autyzmu mogą potrzebować wsparcia, żeby przystosowywać się do zmian i nowości. Pomocne bywa częste sprawdzanie czego osoba oczekuje i budowanie oczekiwań dostosowanych do tego, co faktycznie się wydarzy.
Niedyrektywność w terapii – terapia zabawą

Niedyrektywność w terapii – terapia zabawą

W temacie terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju sporo mówi się o niedyrektywnosci. U wielu osób podejście niedyrektywne budzi skrajne emocje. Stawiamy sobie za cel w kilku akapitach opisać czym niedyrektywność jest a czym nie jest!
Metoda Son-Rise, Metoda Opcji – terapia autyzmu oparta na zabawie

Metoda Son-Rise, Metoda Opcji – terapia autyzmu oparta na zabawie

Autorami Metody Son-Rise jest małżeństwo Barry i Samahria Kaufman, którzy wypracowali niepowtarzalną metodykę, podczas pracy ze swoim synem z autyzmem. Metoda Son- Rise jest całą filozofią życia a podstawą jest wiara w potencjał dziecka. Centrum Metody jest ośrodek w USA założony przez Kaufmanów, rodzice z całego świata przyjeżdzają tam, żeby uczyć się podstaw metody.
Tworzenie środowiska przyjaznego dzieciom w spektrum autyzmu

Tworzenie środowiska przyjaznego dzieciom w spektrum autyzmu

Uczeń ze spektrum autyzmu zdobywa wiedzę i postrzega świat inaczej niż rówieśnicy. W naszej mocy jest tworzenie bezpiecznego środowiska sprzyjającego nauce w szkole i domu!
Model DIR i metoda Floortime

Model DIR i metoda Floortime

Metoda DIR/Floortime została stworzona przez wybitnego psychiatrę Stanleya Greenspana, na przestrzeni lat jest coraz bardziej znana w kolejnych krajach. Metoda wyrasta z wiedzy na temat wczesnego rozwoju dzieci. Dzieci z autyzmem w ramach metody nabywają umiejętności, które są naturalne na drodze rozwoju a które zostały pominięte lub opanowane tylko częściowo.
Metoda Wideotreningu Komunikacji – VIT

Metoda Wideotreningu Komunikacji – VIT

Metoda Wideotreningu Komunikacji (VIT) jest metodą samodoskonalenia się dla rodziców i terapeutów. Kamera wideo jest coraz częściej wykorzystywana w pracy terapeutycznej z dziećmi ze spektrum autyzmu. Nagrywanie zabawy z dzieckiem i omawianie nagrań pomaga być bardziej otwartym na potrzeby podopiecznego.
Edukacja dla dziecka ze spektrum autyzmu – jaką szkołę wybrać

Edukacja dla dziecka ze spektrum autyzmu – jaką szkołę wybrać

W Polsce to rodzice decydują o rodzaju szkoły. Uczniowie z autyzmem mogą uczyć się w szkołach masowych, integracyjnych lub w klasach terapeutycznych. Jakie dzieci odniosą korzyści w poszczególnych rodzajach szkół?
Terapia autyzmu – wstępne informacje

Terapia autyzmu – wstępne informacje

Rozpoczęcie terapii dziecka to moment na kluczowe pytania. Jaką metodę terapii wybrać? Co powinna zawierać dobra metoda? Jak określić rokowania na przyszłość?
Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego

Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego

Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydawane jest dla dzieci z niepełnosprawnościami. Zawiera zalecenia dotyczące wsparcia, które szkoła ma obowiązek zapewnić uczniowi.
Wczesne wspomaganie rozwoju – formalności

Wczesne wspomaganie rozwoju – formalności

Wczesne wspomaganie rozwoju to interwencja terapeutyczna dla małego dziecka ze spektrum autyzmu. W ramach WWR możemy korzystać z darmowych zajęć dla dziecka, po dopełnieniu potrzebnych formalności.
Wyświetlanie 13 do 24 z 24 Wyniki
Wyświetlanie 13 do 24 z 24 Wyniki

PolskiAutyzm.pl wspiera osoby ze spektrum autyzmu oraz ich bliskich od 2015 roku.

Pracujemy na rzecz poprawy jakości życia osób ze spektrum autyzmu i ich rodzin poprzez zapewnienie dostępu do rzetelnej wiedzy o spektrum autyzmu i do informacji o sieci wsparcia.

© Polski Autyzm 2015-2025. Wszelkie prawa zastrzeżone.