Metoda Sherborne - Metoda Ruchu Rozwijającego

Metoda Sherborne - Metoda Ruchu Rozwijającego

Metoda Ruchu Rozwijającego stworzona została przez fizjoterapeutkę Weronikę Sherborne. Podstawą metody jest ruch i kontakt z dorosłym. Wielu dorosłych i dzieci ceni w metodzie prostotę i naturalność oraz sporą dawkę radosnej zabawy. Jest bardzo rozpowszechniona i popularna w Polsce, wykorzystywana głównie w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju.
Sprawdzanie oczekiwań - strategia terapeutyczna

Sprawdzanie oczekiwań - strategia terapeutyczna

Wiedza co stanie się za chwilę i czego oczekiwać od sytuacji sprawia, że czujemy się bezpiecznie. Osoby ze spektrum autyzmu mogą potrzebować wsparcia, żeby przystosowywać się do zmian i nowości. Pomocne bywa częste sprawdzanie czego osoba oczekuje i budowanie oczekiwań dostosowanych do tego, co faktycznie się wydarzy.
Centralna koherencja - składanie rzeczywistości z puzzli

Centralna koherencja - składanie rzeczywistości z puzzli

Koherencja centralna pomaga składać wszystkie elementy dostrzeganej sytuacji w całość. Dzięki silnej koherencji centralnej nie koncentrujemy się na jednym szczególe, ale ciągle poszukujemy ogólnego sensu sytuacji. Badania potwierdzają słabą koherencję centralną w autyzmie, co pozwala lepiej rozumieć niektóre z objawów.
Metoda Son-Rise, Metoda Opcji - terapia autyzmu oparta na zabawie

Metoda Son-Rise, Metoda Opcji - terapia autyzmu oparta na zabawie

Autorami Metody Son-Rise jest małżeństwo Barry i Samahria Kaufman, którzy wypracowali niepowtarzalną metodykę, podczas pracy ze swoim synem z autyzmem. Metoda Son- Rise jest całą filozofią życia a podstawą jest wiara w potencjał dziecka. Centrum Metody jest ośrodek w USA założony przez Kaufmanów, rodzice z całego świata przyjeżdzają tam, żeby uczyć się podstaw metody.
Model DIR i metoda Floortime

Model DIR i metoda Floortime

Metoda DIR/Floortime została stworzona przez wybitnego psychiatrę Stanleya Greenspana, na przestrzeni lat jest coraz bardziej znana w kolejnych krajach. Metoda wyrasta z wiedzy na temat wczesnego rozwoju dzieci. Dzieci z autyzmem w ramach metody nabywają umiejętności, które są naturalne na drodze rozwoju a które zostały pominięte lub opanowane tylko częściowo.
-5 / 7
Wsparcie informacyjne dla rodziców dzieci w spektrum autyzmu
Polski Autyzm © 2021