Mediacja rówieśnicza – jak koledzy i koleżanki z klasy mogą pomóc uczniowi z autyzmem

Mediacja rówieśnicza – jak koledzy i koleżanki z klasy mogą pomóc uczniowi z autyzmem

Podczas mediacji rówieśniczej wybrani oraz odpowiednio przygotowani przez pedagoga/psychologa rówieśnicy, stają się dla ucznia w spektrum autyzmu przewodnikami w życiu społecznym w klasie. Rówieśnicy uczą się sposobów na angażowanie kolegi/koleżanki z autyzmem we wspólne aktywności – wciąganie w zabawy, pracę w grupach, rozmowy. Mediacja rówieśnicza (peer-mediated instruction/intervention PMI) to interwencja terapeutyczna dla dzieci w spektrum […]
Stimy – dlaczego są ważne? Powtarzalne zachowania osób w spektrum autyzmu

Stimy – dlaczego są ważne? Powtarzalne zachowania osób w spektrum autyzmu

Stimy to powtarzanie ruchów lub dźwięków oraz manipulowanie obiektami w powtarzalny sposób, na przykład machanie rękoma, w chwili radości lub podekscytowania, kiwanie się w przód i w tył podczas odpowiadanie na trudne pytanie lub stukanie o stół w stresującej sytuacji. Co kryje się za stimami i dlaczego osoby z autyzmem tak często je wykonują? Słowo […]
Podejście TEACCH w terapii autyzmu

Podejście TEACCH w terapii autyzmu

TEACCH jako wiodące podejście w pracy z osobami ze spektrum autyzmu Autor: Paulina Zawadzka Wakacyjnie rozmyślając o kolejnym roku szkolnym, chciałabym przybliżyć doświadczenia szkół z różnych stron świata, jak największej liczbie nauczycieli, którzy od września rozpoczną pracę z uczniami ze spektrum autyzmu. Dobre metody i techniki pracy nie wystarczą, by uczniowi ze spektrum autyzmu było […]
Autyzm… Co to dla mnie znaczy?

Autyzm… Co to dla mnie znaczy?

„Autyzm… co to dla mnie znaczy?” to podręcznik, który pomaga osobom w spektrum autyzmu w poznaniu siebie. Catherine Faherty jest autorką podręcznika, który udoskonala od 14 lat Autorka podręcznika Catherine Faherty od wielu lat pracuje na rzecz tworzenia przyjaznego środowiska dla osób w spektrum autyzmu. Cetherine jest konsultantem, terapeutą dzieci i dorosłych, specjalistą do spraw […]
1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera – Ellen Notbohm i Veronica Zysk

1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera – Ellen Notbohm i Veronica Zysk

Książka “1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera” odpowiada na pytania i dylematy wychowawcze, z którymi mierzą się rodzice dzieci w spektrum autyzmu. Książka jest owocem przyjaźni terapeutki i rodzica Ellen Notbohm jest mamą dwóch chłopców z zaburzeniami rozwoju (jeden z nich ma autyzm a drugi ADHD), pisarką i doradcą […]
Metody terapii autyzmu

Metody terapii autyzmu

W Polsce istnieje kilkanaście metod terapii autyzmu. Niektóre metody są specyficzne jedynie dla autyzmu i mają na celu całościowe wspomaganie rozwoju osoby autystycznej. Inne metody są metodami wspomagającymi, to znaczy, że są pomocne w rozwijaniu konkretnej umiejętności/sfery rozwoju lub w odpowiedzi na konkretne wyzwanie np. komunikacja alternatywna umożliwia naukę komunikacji osobom, które nie posługują się […]
Raun Kaufman odwiedził Polskę – czego dowiedzieli się uczestnicy spotkań z Raunem

Raun Kaufman odwiedził Polskę – czego dowiedzieli się uczestnicy spotkań z Raunem

Raun Kaufman - pierwsze dziecko Programu Son-Rise - w kwietniu odwiedził kilka Polskich miast. Wykłady dotykały kilku tematów istotnych dla rodziców
Edukacja włączająca – co oznacza dla dzieci i rodziców

Edukacja włączająca – co oznacza dla dzieci i rodziców

Jak zorganizować najlepszą edukację dla osób ze spektrum autyzmu w Polsce? Ten artykuł przedstawia ogólne informacje na temat edukacji włączającej.
Metoda Knillów – czym jest, jak wygląda terapia i Programy Aktywności

Metoda Knillów – czym jest, jak wygląda terapia i Programy Aktywności

Metoda Knillów jest drogą do nawiązania porozumienia z osobami, które wydają się być niezdolne do kontaktu lub niezainteresowane ludźmi. Pierwszym kanałem porozumienia może być dotyk.
Wczesne wspomaganie rozwoju – praktyczne ćwiczenia WWR

Wczesne wspomaganie rozwoju – praktyczne ćwiczenia WWR

Niezależnie od tego, czy uzyskaliście już diagnozę lub specjalistyczne rozpoznanie problemów dziecka, czy jeszcze nie, można zacząć pomagać! Podpowiadamy Wam proste ćwiczenia i zabawy korzystne dla rozwoju dziecka, które można wykonywać w domu.
Metoda RDI – terapia autyzmu

Metoda RDI – terapia autyzmu

RDI pokazuje rodzicom nowe drogi budowania kontaktu z dzieckiem ze spektrum autyzmu. Celem terapii jest podwyższenie jakości życia osób z autyzmem, rozumianej jako posiadanie przyjaciół, rodziny i płatnej pracy. Metoda zapewnia całościowe wsparcie dla rodziny
Metoda Dobrego Startu (MDS)

Metoda Dobrego Startu (MDS)

Metoda Dobrego Startu wykorzystuje rytm, muzykę, obrazy i ruch do wspierania rozwoju dziecka. Bazuje na uczeniu się przez wszystkie zmysły.
Wyświetlanie 1 do 12 z 24 Wyniki
Wyświetlanie 1 do 12 z 24 Wyniki

PolskiAutyzm.pl wspiera osoby ze spektrum autyzmu oraz ich bliskich od 2015 roku.

Pracujemy na rzecz poprawy jakości życia osób ze spektrum autyzmu i ich rodzin poprzez zapewnienie dostępu do rzetelnej wiedzy o spektrum autyzmu i do informacji o sieci wsparcia.

© Polski Autyzm 2015-2025. Wszelkie prawa zastrzeżone.