Terapia autyzmu

Każde dziecko potrzebuje indywidualnego traktowania. Mamy nadzieję, że wiedza zgromadzona w dziale Terapia, pomoże Wam w lepszym orientowaniu się w możliwościach terapii i w świadomym wybieraniu metod zgodnych z Waszymi oczekiwaniami i potrzebami dziecka. Artykuły opisują metody terapii oraz konkretne strategie terapeutyczne, które są przydatne dla dzieci i dorosłych w spektrum autyzmu.

Jeśli dopiero zaczynasz poszukiwanie informacji na temat terapii autyzmu to polecamy artykuły:

Metoda RDI – terapia autyzmu
Terapia autyzmu
10 Wrzesień 2015

Metoda RDI – terapia autyzmu

RDI pokazuje rodzicom nowe drogi budowania kontaktu z dzieckiem ze spektrum autyzmu. Celem terapii jest podwyższenie jakości życia osób z autyzmem, rozumianej jako posiadanie przyjaciół, rodziny i płatnej pracy. Metoda zapewnia całościowe wsparcie dla rodziny

Metoda Sherborne – Metoda Ruchu Rozwijającego
Terapia autyzmu
4 Sierpień 2015

Metoda Sherborne – Metoda Ruchu Rozwijającego

Metoda Ruchu Rozwijającego stworzona została przez fizjoterapeutkę Weronikę Sherborne. Podstawą metody jest ruch i kontakt z dorosłym. Wielu dorosłych i dzieci ceni w metodzie prostotę i naturalność oraz sporą dawkę radosnej zabawy. Jest bardzo rozpowszechniona i popularna w Polsce, wykorzystywana...

Model DIR i metoda Floortime
Terapia autyzmu
29 Lipiec 2015

Model DIR i metoda Floortime

Metoda DIR/Floortime została stworzona przez wybitnego psychiatrę Stanleya Greenspana, na przestrzeni lat jest coraz bardziej znana w kolejnych krajach. Metoda wyrasta z wiedzy na temat wczesnego rozwoju dzieci. Dzieci z autyzmem w ramach metody nabywają umiejętności, które są naturalne na...

Metoda Wideotreningu Komunikacji – VIT
Terapia autyzmu
28 Lipiec 2015

Metoda Wideotreningu Komunikacji – VIT

Metoda Wideotreningu Komunikacji (VIT) jest metodą samodoskonalenia się dla rodziców i terapeutów. Kamera wideo jest coraz częściej wykorzystywana w pracy terapeutycznej z dziećmi ze spektrum autyzmu. Nagrywanie zabawy z dzieckiem i omawianie nagrań pomaga być bardziej otwartym na potrzeby podopiecznego.

1 2 3